• OMX Baltic0,39%301,31
  • OMX Riga0,00%933,15
  • OMX Tallinn0,48%1 991,38
  • OMX Vilnius0,37%1 304,46
  • S&P 500−1,07%6 827,41
  • DOW 30−0,51%48 458,05
  • Nasdaq −1,69%23 195,17
  • FTSE 100−0,56%9 649,03
  • Nikkei 225−1,31%50 168,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,39%301,31
  • OMX Riga0,00%933,15
  • OMX Tallinn0,48%1 991,38
  • OMX Vilnius0,37%1 304,46
  • S&P 500−1,07%6 827,41
  • DOW 30−0,51%48 458,05
  • Nasdaq −1,69%23 195,17
  • FTSE 100−0,56%9 649,03
  • Nikkei 225−1,31%50 168,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 15.12.25, 09:32

Puse Latvijas iedzīvotāju iegūto miljonu ieguldītu nekustamajā īpašumā

Ko Latvijas iedzīvotāji darītu, ja bankas kontā pēkšņi parādītos miljons? Izrādās, ka, kļūstot par miljonāriem, 50 % iedzīvotāju iegūtos līdzekļus ieguldītu nekustamajā īpašumā, bet 25 % naudu atvēlētu esošā mājokļa uzlabošanai vai remontam, liecina Bankas Citadele šī gada novembrī veiktā aptauja.
Puse Latvijas iedzīvotāju iegūto miljonu ieguldītu nekustamajā īpašumā
  • Foto: pixabay.com
“ Pozitīvi vērtēju aptaujāto vēlmi brīvos līdzekļus investēt nekustamajā īpašumā, jo tas ne tikai sniegtu iespēju uzlabot dzīves kvalitāti un samazināt ikdienas tēriņus, bet arī potenciāli gūt ienākumus no īpašuma izīrēšanas. Bankas Citadele dati liecina, ka aptuveni 15 – 20 % mūsu šī gada klientu ir izmantojuši hipotekāro kredītu otrā vai trešā dzīvokļa iegādei, un daļa paredzēta kā nākotnes investīcija. Jāatzīmē, ka privātmājas investīcijām iegādājas krietni retāk nekā dzīvokļus. Tomēr jāņem vērā, ka katra īpašuma – vai tā būtu dzīvojamā platība vai zemesgabals pie dabas, – uzturēšanā nepieciešams ieguldīt papildu resursus,” aptaujas datus komentē Artis Zeiļa, bankas Citadele mājokļu tirgus eksperts.
Otra populārākā izvēle miljonāra statusā nonākušajiem būtu pasaules apceļošana, un to izvēlētos 36 % aptaujāto. Šādu izvēli biežāk pieņemtu sievietes un aptaujātie vecumā no 50 līdz 59 gadiem.
Katrs trešais jeb 32 % iegūto naudu ieguldītu drošības spilvenā jeb uzkrājumā, kas paredzēts pamatvajadzību nodrošināšanai ārkārtas gadījumos, un šī bijusi trešā biežākā izvēle aptaujāto vidū. Tas parāda satraucošu tendenci, ka lielai daļai šāda uzkrājuma nemaz nav.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Ceturtā daļa jeb 24 % aptaujāto izveidotu ilgtermiņa iekrājumu bērniem, un īpaši populāra šāda izvēle būtu starp Kurzemē un Latgalē dzīvojošajiem. 14 % izvēlētos dzīvot tāpat kā līdz šim, tikai ar lielākiem iekrājumiem. Aplūkojot datus pēc nodarbinātības veida, visbiežāk esošo dzīvesveidu turpinātu bezdarbnieki darba meklējumos un cilvēki bērnu kopšanas atvaļinājumā. 24 % aptaujāto jauniegūto miljonu novirzītu esošo parādsaistību apmaksai.
Daļa aptaujāto izvēlētos iegūto naudu investēt aktivitātēs ar potenciālu naudas līdzekļus kāpināt vai saglabāt esošajā līmenī. Teju katrs piektais ieguldītu akcijās vai fondos, bet 13 % iegādātos drošu uzkrājumu produktu ar garantētu ienesīgumu. 10 % veidotu uzkrājumus pensijai, tostarp 3. pensiju līmenī.
15 % aptaujāto negaidīti iegūto naudu ieguldītu jauna biznesa izveidei, un to biežāk izvēlētos vīrieši un aptaujātie vecumā līdz 50 gadiem. 12 % respondentu naudu ieguldītu sevī, iegūstot izglītību vai jaunu profesionālo kvalifikāciju, un lēmumu par labu akadēmiskajai izaugsmei biežāk pieņemtu sievietes un cilvēki, kuriem jau ir vismaz viena augstākā izglītība.
Filantropiskus mērķus sava miljona pārdalei izvēlējušies 18 % aptaujas dalībnieku, kuri daļu iegūto līdzekļu ziedotu. 4 % atbalstītu kādu kultūras, izglītības vai sporta projektu, bet sava labdarības fonda vai stipendiju programmas izveidei naudu atvēlētu vien 2 % aptaujāto, un šis bijis visretāk izvēlētais atbilžu variants.
Iedzīvotāju aptauju banka Citadele kopā ar pētījumu aģentūru Norstat veica 2025. gada novembrī, tiešsaistē aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Saistītie raksti

Satura mārketings
  • 07.11.25, 15:14
Obligāciju un aizdevumu platformu salīdzinājums
Pēdējos gados obligāciju investīcijas ir kļuvušas par arvien populārāku un plaši atzītu finansējuma piesaistes veidu Baltijas valstīs. Šis finansēšanas instruments ir pierādījis sevi kā efektīvu metodi, kā atbalstīt salīdzinoši lielus uzņēmumus, kas šo kapitālu izmanto savas izaugsmes finansēšanai. Latvijā obligācijas ir emitējuši, piemēram, tādi pazīstami uzņēmumi kā Mapon, Grenardi un AirBaltic.
Atpakaļ uz Investoru Kluba sākumlapu