Tesla nedaudz atpalika no 1. ceturkšņa ieņēmumu un peļņas prognozēm
Tesla trešdien publicēja 1. ceturkšņa rezultātus, kas nepiepildīja analītiķu un investoru cerības. Akcijas cena pēc ziņām nokritās gandrīz par 4%, bet dienu noslēdza ar 2% lejupslīdi. Pēc tirgus slēgšananas akciju cena turpina atkāpties.
1. ceturksnī autoražotāja bruto peļņa saruka. Analītiķi bija gaidījuši, ka Tesla ceturksnī ziņos par bruto peļņu 23.2% apmērā, salīdzinot ar rekordaugstiem 32.9% gadu iepriekš. Tomēr bruto peļņa nokritās līdz 19.3%, kas ir zemākais rādītājs kopš 2020. gada 4. ceturkšņa. Finanšu direktors Zaks Kirkhorns (Zach Kirkhorn) janvārī solīja, ka Tesla bruto peļņa nesamazināsies zem 20%.
Tesla samazināja cenas saviem Model Y un Model 3 elektriskajiem transportlīdzekļiem ASV. Tā ir sestā reize, kad Tesla šogad ir pazeminājusi cenas ASV, raisot bažas par ietekmi uz uzņēmuma peļņu, vēsta Reuters.
Darbinieki no Tesla Šanhajas rūpnīcas ir spēruši neparastu soli, publicējot ierakstus sociālajos medijos, lai uzrunātu Īlonu Masku (Elon Musk) un Ķīnas sabiedrību pēc tam, kad nedēļas nogalē viņiem tika paziņots, ka ir samazināta piemaksa par sniegumu, vēsta Reuters.
Tesla svētdien publicēja ceturkšņa transportlīdzekļu piegādes rekordu, taču pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni bija mēreni, neskatoties uz cenu samazinājumiem. Pārdošanas apjomu ietekmēja pieaugošā konkurence un drūmās ekonomikas perspektīvas.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.