Līdz ar tirgus apstākļu uzlabošanos Igaunijā Longo 2025. gadā ir sasniedzis pirmo izaugsmes ceturksni. Grupas apgrozījums 3. ceturksnī pieauga par 6.4% salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu, sasniedzot 13.2 miljonus eiro. Kopējā bruto peļņas marža uzlabojās līdz 17% (pieaugums par 0.9 procentpunktiem), bet ceturkšņa tīrā peļņa sasniedza 163 tūkstošus eiro, kas ir par 12% vairāk nekā iepriekš.
Pirmajos deviņos 2025. gada mēnešos AS Longo Group ieņēmumi sasniedza 34.5 miljonus eiro. Pozitīvie 3. ceturkšņa rezultāti ļāva samazināt ieņēmumu kritumu līdz (1.6)% salīdzinājumā ar 2024. gada deviņu mēnešu periodu. Ieņēmumu samazinājumu pamatā noteica praktiski paralizēta lietoto auto tirgus darbība Igaunijā gada sākumā pēc jaunas transportlīdzekļu nodokļa likumdošanas spēkā stāšanās 2025. gada 1. janvārī. Likumdošanas izmaiņas paredzēja gan ikgadēju transportlīdzekļa nodokļa aprēķina izmaiņu, gan vienreizēju reģistrācijas maksu, būtiski palielinot auto iegādes izmaksas. Rezultātā pieprasījums pēc jauniem un lietotiem auto īslaicīgi mazinājās. Kopš aprīļa Igaunijas uzņēmuma pārdošanas apjomi ir stabilizējušies, 3. ceturksnī sasniedzot 70–80% no iepriekšējā perioda līmeņa.
Grupas bruto peļņas marža deviņu mēnešu periodā pieauga par 0.9 procentpunktiem, sasniedzot 17.0%, un kopējā bruto peļņa veidoja 5.9 miljonus eiro. Uzlabojumu veicināja komisiju pieaugums no pagarinātās garantijas pārdošanas, palielinājums ieņēmumos no pievienotās vērtības pakalpojumiem, kā arī neto realizējamās vērtības (NRV) uzkrājuma reverss 150 tūkstošu eiro apmērā.
Skatoties uz priekšu, vadība turpinās koncentrēties uz Grupas rentabilitātes uzlabošanu, galveno uzmanību pievēršot bruto peļņas uzlabošanai, īpaši paplašinot pievienotās vērtības pakalpojumus un optimizējot auto sagatavošanas procesus, kā arī saglabājot mazāku darbinieku skaitu, kas nepieciešams pārdošanas apjomu nodrošināšanai. Turpmāka stabilizācija Igaunijā nodrošina pamatu mērenai apjomu izaugsmei, savukārt disciplinēta izmaksu kontrole, samazināts darbinieku skaits un uzlabota ieņēmumu ģenerēšana uz vienu pārdoto auto sekmēs Grupas rezultātu uzlabošanos 2026. gadā.
Raksts turpinās pēc reklāmas
Saistītie raksti
Pēdējos gados obligāciju investīcijas ir kļuvušas par arvien populārāku un plaši atzītu finansējuma piesaistes veidu Baltijas valstīs. Šis finansēšanas instruments ir pierādījis sevi kā efektīvu metodi, kā atbalstīt salīdzinoši lielus uzņēmumus, kas šo kapitālu izmanto savas izaugsmes finansēšanai. Latvijā obligācijas ir emitējuši, piemēram, tādi pazīstami uzņēmumi kā Mapon, Grenardi un AirBaltic.