Daļa akcionāru gaidīja to dienu, kad problēmu pārņemā aviokompānija SAS bankrotēs, saņemot sodu par gadu desmitiem ilgušo investoru apgrūtināšanu. Tomēr citi uzskatīja, ka šī aviokompānija ir pelnījusi vēl vienu iespēju.

- SAS izpilddirektors Anko van der Werff
- Foto: Reuters/Scanpix
SAS, kas sākotnēji tika saukta par Scandinavian Airlines System, vēsture aizsākās pēc Otrā pasaules kara, kad Zviedrijas, Dānijas un Norvēģijas lielākās aviokompānijas izveidoja konsorciju, lai lidotu pāri Atlantijas okeānam. Savas darbības pirmajās desmitgadēs uzņēmums bija labs un inovatīvs, piemēram, piedāvājot īsākus lidojuma laikus un jaunus galamērķus.
Interesē šī tēma? Sāc sekot šiem atslēgas vārdiem un saņem paziņojumus, kad ir pieejams jauns saturs!
Saistītie raksti
Somijas nacionālā aviokompānija Finnair parādu dzēšanai plāno veikt papildu emisiju 600 milj. eiro apmērā.
SAS akcijas trešdien tirgus atvēršanas brīdī saruka par 95% pēc tam, kad Skandināvijas aviokompānija otrdienas vakarā paziņoja par jauniem lieliem akcionāriem saistībā ar pārstrukturēšanu, kuras rezultātā uzņēmums tiks izslēgts no biržas.
Vai aviopasažieri ir cietēji, ja lidojumi tiek atcelti un lidostas tiek slēgtas? Šie pārdzīvojumi nobāl salīdzinājumā ar aviokompāniju akcionāru zaudējumiem.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.