Daļa akcionāru gaidīja to dienu, kad problēmu pārņemā aviokompānija SAS bankrotēs, saņemot sodu par gadu desmitiem ilgušo investoru apgrūtināšanu. Tomēr citi uzskatīja, ka šī aviokompānija ir pelnījusi vēl vienu iespēju.

- SAS izpilddirektors Anko van der Werff
- Foto: Reuters/Scanpix
SAS, kas sākotnēji tika saukta par Scandinavian Airlines System, vēsture aizsākās pēc Otrā pasaules kara, kad Zviedrijas, Dānijas un Norvēģijas lielākās aviokompānijas izveidoja konsorciju, lai lidotu pāri Atlantijas okeānam. Savas darbības pirmajās desmitgadēs uzņēmums bija labs un inovatīvs, piemēram, piedāvājot īsākus lidojuma laikus un jaunus galamērķus.
Interesē šī tēma? Sāc sekot šiem atslēgas vārdiem un saņem paziņojumus, kad ir pieejams jauns saturs!
Saistītie raksti
Somijas nacionālā aviokompānija Finnair parādu dzēšanai plāno veikt papildu emisiju 600 milj. eiro apmērā.
SAS akcijas trešdien tirgus atvēršanas brīdī saruka par 95% pēc tam, kad Skandināvijas aviokompānija otrdienas vakarā paziņoja par jauniem lieliem akcionāriem saistībā ar pārstrukturēšanu, kuras rezultātā uzņēmums tiks izslēgts no biržas.
Vai aviopasažieri ir cietēji, ja lidojumi tiek atcelti un lidostas tiek slēgtas? Šie pārdzīvojumi nobāl salīdzinājumā ar aviokompāniju akcionāru zaudējumiem.
Vietējie Baltijas biržas uzņēmumi arvien vairāk piesaista uzmanību no tādiem privātajiem investoriem, kas meklē stabilas un pievilcīgas investīciju iespējas. Viens no šādiem piemēriem ir Artea Banka (ROE1L) — viens no Nasdaq Baltijas biržas līderiem un viena no trim publiski kotētajām bankām reģionā. Līdz šī gada maijam banka bija pazīstama kā Šiaulių Bankas, taču šobrīd tā darbojas ar jaunu identitāti un skaidru stratēģiju. Šogad Artea piedalās arī Latvijas Investoru Kluba festivālā.