Procter & Gamble cenu pieaugumu veiksmīgi pārnesa uz patērētājiem
Pasaules patēriņa preču ražotājs Procter & Gamble trešdien ziņoja par spēcīgiem ceturkšņa rezultātiem, gan pārdošanas apjomiem, gan peļņai pārsniedzot prognozēto, ziņo Reuters.
Procter & Gamble, kas ražo Head & Shoulders šampūnus un Tide veļas mazgāšanas līdzekļus, paziņoja, ka saglabās šī gada organiskā pārdošanas apjoma pieauguma prognozi, neskatoties uz inflācijas ietekmi uz patērētāju maciņiem.
Šveices pārtikas giganta Nestle pārdošanas apjomi šī gada pirmajos deviņos mēnešos pieauga. Uzņēmums trešdien ziņoja, ka kopējais pārdošanas apjoms no janvāra līdz septembrim sasniedza 69.1 mljrd. dolāru jeb bija par 9.2% lielāks nekā pērn tajā pašā periodā.
Target trešdien ziņoja par 90% ceturkšņa peļņas kritumu, uzņēmums nesasniedza arī pārdošanas prognozes, jo inflācijas skartie klienti ierobežoja savus izdevumus patēriņa precēm, neskatoties uz lielākām atlaidēm.
Pasaules lielākajos akciju tirgos šā gada aprīlis izvērtās brutāls. ASV Standard & Poor's 500 akciju indeksa vērtība šā mēneša ietvaros saplaka par 8.8%. Tas nozīmē, ka šobrīd šis ASV akciju cenu kopējo virzību raksturojošais indikators atrodas par 13.3% zemāk nekā gada sākumā.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.