Zoom peļņa gada laikā kritusies 7 reizes, uzņēmums samazināja prognozes
Amerikas Savienoto Valstu uzņēmumam Zoom Video Communications, kas nodrošina videokonferenču pakalpojumus, 2. ceturksnī būtiski samazinājās tīrā peļņa nelabvēlīgo valūtu attiecību izmaiņu un pakalpojumu pieprasījuma krituma dēļ.
Zoom tīrā peļņa maija-jūlija periodā samazinājās no 316.9 milj. dolāru līdz 45.7 milj. dolāru jeb no 1.04 dolāriem līdz 0.15 dolāriem par akciju. Peļņa, kas koriģēta, ņemot vērā vienreizējos ieguvumus un izmaksas, bija 1.05 par akciju.
Tā kā Rietumos ir atcelta lielākā daļa pandēmijas ierobežojumu, daži pandēmijas uzplaukuma uzņēmumi saskaras ar problēmām. Zoom, Uber, Amazon ir tikai neliela daļa no tehnoloģiju uzņēmumiem, kuru darbību mainīja pandēmija. Kā tiem klājas šobrīd?
Mēdz teikt vai vismaz cerēt, ka pēc sliktiem laikiem nāk labāki laiki un otrādāk. Ciklisks raksturs ir arī ekonomikai un ko līdzīgu var attiecināt uz finanšu tirgu, piemēram, lielus akciju cenu kāpumus nomaina kritumi – dažkārt visai lieli.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.