Francijas autoražotājs Renault otrdien paziņoja par ievērojamu automašīnu pārdošanas kritumu pirmajā pusgadā, kas daļēji skaidrojams ar aiziešanu no Krievijas tirgus, vēsta Reuters.

- Foto: EPA-EFE/STEPHANIE LECOCQ
Renault paziņoja, ka gada pirmajos sešos mēnešos pārdošanas apjomi pasaulē samazinājās līdz 1 milj. automašīnu (precīzāk, 1 000 199 transportlīdzekļu), kas ir par 29.7% mazāk nekā tajā pašā periodā pērn. Ja no aprēķina izslēdz AvtoVAZ un Krievijas meitas uzņēmuma Renault rezultātus, gada pārdošanas apjoms samazinājies par 12%.
Krievija iebruka Ukrainā, tāpēc Renault apturēja darbību šajā valstī un paziņoja par Renault Krievijas meitas uzņēmuma un tai piederošo aptuveni 67.69% Avtovaz akciju pārdošanu.
Maijā Renault paziņoja, ka pārdod Krievijas lielāko autoražotāju un zīmola Lada īpašnieku AvtoVAZ kādam Krievijas zinātniskajam institūtam. Tiek ziņots, ka pārdošanas cena bija viens rublis, un pārdošana tika veikta ar iespēju atpirkt uzņēmumu sešu gadu laikā.
Aizejot no Krievijas tirgus Renault norādīja, ka tirgū joprojām ir mikroshēmu un pusvadītāju krīze.
Elektrisko un hibrīdautomobiļu īpatsvars vieglo automobiļu tirdzniecībā bija 36%, salīdzinot ar 26% 2021. gadā.
Pilnvērtīgus pirmā pusgada finanšu rezultātus Renault publicēs 29. jūlijā.
Renault akcija Parīzes biržā šodien maksā 23.26 eiro, pieaugot par 1.58%. Pēdējā gada laikā akciju vērtība noslīdēja par 28.1%.
Interesē šī tēma? Sāc sekot šiem atslēgas vārdiem un saņem paziņojumus, kad ir pieejams jauns saturs!
Saistītie raksti
Elektromobiļu ražotājs Tesla paziņoja par spēcīgu pārdošanas apjomu pieaugumu pirmajā ceturksnī un plāno šogad saražot gandrīz uz pusi vairāk automašīnu. Tomēr ir redzamas problēmas ar izejmateriālu pieejamību.
Sanktpēterburgas vadošais tiešsaistes ziņu portāls fontanka.ru apkopojis to uzņēmumu sarakstu, kuri pēdējo pāris dienu laikā paziņojuši par aiziešanu no Krievijas tirgus saistībā ar militāro konfliktu Ukrainā.
Autoražotājs Volkswagen pārtraucis ražošanu divās Vācijas rūpnīcās, jo vairs nav iespējams piegādāt nepieciešamās detaļas no Ukrainas, vēsta Financial Times.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.