Ekspress Grupp palielināja apgrozījumu, taču strādāja ar zaudējumiem
Ekspress Grupp pārdošanas ieņēmumi 2022. gada pirmajā ceturksnī bija 13.4 milj. eiro, gada laikā pieaugot par 22%. Vienlaikus sezonalitātes dēļ radušies zaudējumi, liecina uzņēmuma ceturkšņa starppārskats.
Ekspress Grupp valdes priekšsēdētāja Mari-Liis Rüütsalu
Foto: Andras Kralla
Tallinas Fondu biržas galvenajā sarakstā kotētās mediju grupas Ekspress Grupp EBITDA pieauga par 3% līdz 0.62 milj. eiro. Uzņēmums norāda, ka nozares sezonalitātes dēļ pirmajā ceturksnī tika gūti neto zaudējumi 0.51 milj. eiro apmērā, kas saglabājās līdzīgā līmenī kā pērn, pieaugot par 60 tūkst. eiro.
Ekspress Grupp lielākais īpašnieks Hanss Luiks (Hans Luik) un viņam piederošā HHL Rühm akcionāru sapulcei iesniedza papildu priekšlikumus, kas palielina akcionāriem izmaksājamās dividendes, bet samazina akciju atpirkšanai izlietoto naudu.
Mediju grupas Ekspress Grupp digitālo pasūtījumu skaits Baltijas valstīs salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu kopumā palielinājies par 50%, pieaugums pirmajā ceturksnī bija 8%.
Baltijas Galvenajā sarakstā iekļautā mediju organizācija Ekspress Grupp kārtējā pilnsapulcē 2. maijā ierosinās apstiprināt akciju atpirkšanas programmu un izmaksāt dividendes.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.