28. aprīlī notikušajā kārtējā akcionāru sapulcē Aprangas īpašnieki nolēma dividendēs izmaksāt 0.5 eiro par akciju. Iepriekš uzņēmums bija piedāvājis maksāt 0.36 eiro par akciju.
Vakar, staigājot pa veikaliem, iedomājos, ka manā portfelī vēl nav akcijas, kas pārstāvētu man tik tuvo tēmu – apģērbu. Tad nu es sāku pētīt Baltijas biržā kotētos uzņēmumus no šādas prizmas un izvēlējos iegādāties Apranga Group akcijas.
Apranga Group, kas trijās Baltijas valstīs pārdod 200 zīmolu produktus, 2021. gadā tiešsaistē pārdeva preces par 48.256 milj. eiro. Tas veido 21.1% no grupas kopējā apgrozījuma un ir teju divas reizes vairāk nekā 2020. gadā, kad tiešsaistes pārdošanas apjoms sasniedza 24.95 milj. eiro.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.