Ekspress Grupp, pateicoties digitālo ieņēmumu pieaugumam, palielināja pārdošanas ieņēmumus par piekto daļu, taču, neskatoties uz to, grupa nespēja palielināt peļņu.
Mari-Liis Rüütsalu, Ekspress Grupp valdes priekšsēdētāja
Foto: ERLEND STAUB
Pārdošanas ieņēmumi 12 mēnešos sasniedza 64.1 milj. eiro, gada griezumā pieaugot par 20%. 12 mēnešu tīrā peļņa kopumā bija 4.1 milj. eiro, kas ir 2021. gada līmenī. Digitālie ieņēmumi pieauga par 23%, un digitālo ieņēmumu daļa decembra beigās bija 78% no grupas kopējā apgrozījuma.
Ekspress Grupp paziņoja par akciju atpirkšanu, kuras laikā no 15. februāra līdz 6. martam akcionāriem būs iespēja pārdot akcijas atpakaļ uzņēmumam par cenu 1.7 eiro par akciju, kas ir gandrīz par 8% dārgāk nekā šī brīža tirgus cena. Maksimālais izpirkšanas apjoms ir līdz 1 milj. eiro.
Pērn Baltijas biržas OMX Baltic Benchmark indekss apsteidza galveno ASV akciju indeksu S&P500. Vietējie analītiķi prognozē tālāku izaugsmi daudzām Baltijas kompāniju akcijām.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.