2023. gada janvārī Baltijas valstīs lielākās apģērbu mazumtirdzniecības grupas Apranga, kuru kontrolē MG Group, mazumtirdzniecības apgrozījums bija 22.9 milj. eiro.
Šoreiz investīciju ceļojums mani aizvedis uz tālo ASV un kaimiņzemi Lietuvu. Mani ieinteresēja divi pavisam atšķirīgu jomu uzņēmumi, kas pārstāv filmu un tv industriju, kā arī apģērbu mazumtirdzniecību – Warner Bros Discovery un Apranga.
Baltijas valstīs lielākā apģērbu mazumtirdzniecības grupa Apranga, ko kontrolē MG Group, 2023. gadā plāno sasniegt 308 milj. eiro eiro apgrozījumu (ieskaitot nodokļus) jeb par 5% lielāku apgrozījumu, nekā 2022. gadā, uzņēmums ceturtdien paziņoja biržā Nasdaq.
Apranga grupas preču mazumtirdzniecības apgrozījums (ieskaitot PVN) 2022. gada decembrī bija 28.2 milj. eiro. Tas bija par 9.8% lielāks nekā 2021. gada decembra apgrozījums.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.