Sintijas ceļojums investīciju pasaulē: #31 – izklaide un jaunas štātes
Šoreiz investīciju ceļojums mani aizvedis uz tālo ASV un kaimiņzemi Lietuvu. Mani ieinteresēja divi pavisam atšķirīgu jomu uzņēmumi, kas pārstāv filmu un tv industriju, kā arī apģērbu mazumtirdzniecību – Warner Bros Discovery un Apranga.
Sākoties jaunajam gadam, pārskatīju savu portfeli. Šķita, ka vajadzētu no kaut kā atvadīties. Sāku pētīt, kuru uzņēmumu akcijas jau vairākus mēnešus, tā teikt, pamatīgi asiņo. Un aizdomājos, vai konkrētie uzņēmumi patiesi ir “palaidušies”, vai arī šī ir tikai globālā haosa iezīme.
Pēdējo divu nedēļu laikā esmu veikusi divus pirkumus – diametrāli pretējus. Lai gan pagājušajā rakstā es biju visai apjukusi, šobrīd esmu nonākusi pie stratēģijas, vismaz tuvākajiem mēnešiem. Protams, tirgus situācija var pamainīt plānus, redzēsim.
Beidzot arī mani ir pārņēmusi neziņa, kā rīkoties tālāk. Saprotu, ka vēlos investēt, bet nezinu, uz kuru pusi skatīties. Kopējā tirgus situācija, gaidāmie Federālās rezervju sistēmas un Eiropas Centrālās bankas procentu likmju lēmumi, bažas par recesiju – tas viss pamatīgi sagrozījis galvu.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.