Coca-Cola otrdien pievienojās Pepsi, paaugstinot gada peļņas prognozes. Divi lielākie bezalkoholisko dzērienu ražotāji gūst labumu no cenu pieauguma, kas līdz šim nav spējis mazināt pieprasījumu pēc dzērieniem.
Coca-Cola akcijas pēc 3. ceturkšņa rezultātu paziņošanas pieauga par 2.4% līdz 58.95 dolāriem. Uzņēmuma ieņēmumi pieauga par 16%, salīdzinot ar pagājušā gada ceturksni.
PepsiCo akciju cena kopš gada sākuma ir kritusies tikai par 0.6%. Ja citos apstākļos tas sagādātu vilšanos, skatoties uz kopējo tirgu kritumu šajā periodā un to, ka, piemēram, S&P 500 ir zaudējis vairāk nekā 16% un Nasdaq indekss vairāk nekā 25% no savas vērtības, tas ir pat ievērojams rezultāts.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.