• OMX Baltic−0,62%297,68
  • OMX Riga0,39%869,15
  • OMX Tallinn0,01%1 961,34
  • OMX Vilnius−0,36%1 166,48
  • S&P 5000,58%5 560,83
  • DOW 300,75%40 527,62
  • Nasdaq 0,55%17 461,32
  • FTSE 1000,2%8 480,63
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • OMX Baltic−0,62%297,68
  • OMX Riga0,39%869,15
  • OMX Tallinn0,01%1 961,34
  • OMX Vilnius−0,36%1 166,48
  • S&P 5000,58%5 560,83
  • DOW 300,75%40 527,62
  • Nasdaq 0,55%17 461,32
  • FTSE 1000,2%8 480,63
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • EKSKLUZĪVI
  • 16.04.25, 14:09

Noliekam airBaltic mentālajā plauktiņā un koncentrējamies uz investīcijām

Jāatzīst, ka ļoti gaidīju airBaltic IPO šajā pavasarī, taču līdz ar Martina Gausa atlaišanu un stāvokli finanšu tirgos man ir skaidrs, ka tas nav iespējams pavasarī. Tāpēc ir vērts noņemt fokusu no airBaltic un koncentrēties uz savām investīcijām.
Noliekam airBaltic mentālajā plauktiņā un koncentrējamies uz investīcijām
Ir grūti mentāli nolikt plauktiņā airBaltic, jo tas nemitīgi velk atpakaļ. Pēc Martina Gausa atlaišanas seko viena pēc otras “ekskluzīvas” intervijas ar Martinu Gausu, tāpat arī airBaltic vadība sniedz intervijas, visādos raidījumos izskan viedokļi un komentāri, sociālajos tīklos cilvēki turpina “cepties” par vienu vai otru lietu.
Privātā investora perspektīva
Tomēr, ja paraugāmies no privātā investora perspektīvas, iespējams, par un ap notikumiem ar airBaltic nav īsti jēgas sekot līdzi.
Ieguldīt privātais investors airBaltic šobrīd nevar, ja neskaita obligācijas ar 100 000 eiro nominālu.
Ietekmēt tālāko gaitu biznesa stratēģijā un ikdienas biznesa vadībā privātais investors nevar.
Tāpat arī individuāli nevaram īsti ietekmēt, kā valdība rīkosies ar nodokļu maksātāju naudu, atbalstot vai neatbalstot airBaltic.
IPO atliekas tālākā nākotnē un jau, iespējams, ar citu biznesa stratēģija. Kamēr šī jaunā vai vismaz pieslīpētā stratēģija nav izveidota un publiski izziņota, nav pat iespējams novērtēt, vai un cik pievilcīgs ieguldījums airBaltic akcijās varētu būt.
Rezumējot, jāatzīst, ka aktīva sekošana līdzi airBaltic pašreizējiem notikumiem var izrādīties lieki iztērēts laiks. Pie tādas atziņas šodien nonācu pats, klausoties kārtējo interviju ar Gausu.
To, protams, nav viegli atzīt, ka laiks varētu būt lieki iztērēts. Tāpat arī ir vēlme visu laiku būt lietas kursā un pārzināt, kas un kā notiek, bet vai tas palīdz manam investīciju portfelim?
Nē, protams, ka nē!
Sekošana līdzi drīzāk aizstāj kādu seriāla skatīšanos straumēšanas servisos, vien mazliet sevi apmānot, ka es taču interesējos par ļoti aktuālu un svarīgu lietu.
Atgriežos pie jautājuma: “Vai tas palīdz manam portfelim un manai finanšu labklājībai?” Nē!
Tāpēc arī esmu nolēmis airBaltic nolikt mentālajā plauktiņā. Centīšos notikumiem nesekot līdzi līdz brīdim, kad varētu parādīties jauni plāni startam biržā, kad šo uzņēmumu varētu izvērtēt no privāto investīciju skatupunkta.
Fokuss uz investīcijām
Tikmēr pasaulē notiek tik lielas globālas pārmaiņas tirdzniecībā un finanšu tirgos, ka pēc būtības patērētais laiks, sekojot līdzi airBaltic sāgai, ir atņemts laiks savai finanšu labklājībai.
Līdz ar Donalda Trampa aizsākto un saasināto tarifu karu izmaiņas ir tik lielas, ka šobrīd ir jāpārvērtē gandrīz ikviens investīciju objekts, lai saprastu vai un kā to ietekmē jaunieviestie vai pat vēl tikai piesolītie tarifi.
Ja neietekmē tiešā veidā, tad vai ietekmē sekundāri un terciāri. Ir uzņēmumi, kurus tie neietekmēs pavisam, un ir tādi, kurus ietekmē salīdzinoši maz. Šie uzņēmumi varētu būt pakļauti arī mazākai nenoteiktībai.
Šo divu faktoru kopums var tos padarīt par salīdzinoši pievilcīgiem investīcijām, kamēr pārējie saskaras ar lielāku nenoteiktību un riskiem.
Iespējas ir gan zudušas, gan radušās jaunas tarifu karu ietekmē, tās tikai ir jāatrod.
Tieši tāpēc airBaltic ir jānoliek maliņā un jākoncentrējas uz investīcijām!

Saistītie raksti

Biržas jaunumi
  • 07.04.25, 17:08
Atlaiž airBaltic valdes priekšsēdētāju Gausu
Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” kārtējās akcionāru sapulces laikā “airBaltic” lielākais akcionārs – Latvijas Republikas Satiksmes ministrija – pauda neuzticību uzņēmuma valdes priekšsēdētājam Martinam Gausam.
Biržas jaunumi
  • 13.03.25, 08:16
airBaltic 2024. gadā rekordlieli ieņēmumi un pārvadāto pasažieru skaits
Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBalticšodien publicējusi 2024. gada finanšu un darbības rezultātus. Uzņēmuma gada ieņēmumi sasnieguši gandrīz 748 miljonus eiro, kas ir par 12% vairāk nekā gadu iepriekš. Tas ir visu laiku augstākais rezultāts uzņēmuma vēsturē. Turklāt kopējais pārvadāto pasažieru skaits (iekļaujot visus pasažieru veidus un lidsabiedrības ACMI-out pakalpojumus) pirmo reizi pārsniedzis astoņu miljonu robežu, tam pieaugot par 18%.
Biržas jaunumi
  • 11.02.25, 19:41
Ievēlēta airBaltic padome
Šodien, 11.februārī, airBaltic akcionāru sapulcē par uzņēmuma padomes locekļiem tika ievēlēti Andrejs Martinovs un Larss Mīdlends. "airBaltic" pagaidu padomes priekšsēdētāja pienākumus pildīs Andrejs Martinovs. Papildus akcionāru sapulcē tika pieņemts lēmums pabeigt uzņēmuma pamatkapitāla samazināšanas procesu.
  • SM
Satura mārketings
  • 27.04.25, 11:49
Neliec visas olas vienā grozā jeb kāpēc ieguldījumu diversifikācija atmaksājas
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.
Atpakaļ uz Investoru Kluba sākumlapu