Kādos neskaidrākos brīžos investoriem ir tendence izvēlēties pārbaudītas vērtības. Var daļēji paironizēt, ka mūsdienu pasaulē ir grūti iedomāties kādu vēl pārbaudītāku vērību par kokakolu.
Tiek pieņemts, ka tā pati kokakola, lai gan var pastrīdēties par to, cik lielā mērā šī ir teju pirmās nepieciešamības prece, tiks pirkta visos laikos.
Foto: Scanpix
Coca-Cola ir viena no pasaulē pašām atpazīstamākajām preču zīmēm. Coca-Cola saražotie šādi cukurotie dzērieni tiek pirkti visās pasaules malās un ir pagrūti iedomāties situāciju, kad patērētāji pēkšņi pārstāj tos dzert.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.