Katrai cilvēku paaudzei, tai pakāpeniski akumulējot sava laikmeta pieredzi, mēdz būt atšķirīgs skatījums uz ieguldīšanu.

- Ja ar Millennials krāšanas utīm viss jau daudzmaz ir skaidrs, tad nu ieguldīšanas paradumu pētniekiem interesantāk ir urbties cauri jau nākamās tā saucamās Z paaudzes paradumiem. Tā ir pirmā paaudze, kas nav pieredzējusi dzīvi bez interneta un sociālajiem medijiem.
- Foto: Scanpix
Bieži vien ierasts, ka investīciju psihologi lielu uzmanību veltījuši tam, lai pētītu, kādas darbības ar naudu mēdz veikt Millennials jeb Y paaudzes pārstāvji, par kuriem parasti tiek saukti tie, kas piedzimuši laika posmā aptuveni no 1980. līdz 1990-to gadu beigām. Tas bija saprotams, ja ņem vērā, ka šī paaudze sākusi veidot pasaules ekonomikas mugurkaulu. Turklāt tā arī manto iepriekšējo paaudžu uzkrāto labklājību.
Interesē šī tēma? Sāc sekot šiem atslēgas vārdiem un saņem paziņojumus, kad ir pieejams jauns saturs!
Saistītie raksti
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.