Kaspara blogs Nr.50: Kāds varētu būt airBaltic IPO?
Pagājušajā nedēļā notika aviokompānijas Air Astana IPO. Ņemot vērā šī IPO iznākumu, finanšu datus, industrijas valuācijas rādītājus, kā arī paša airBaltic datus, var izdarīt kaut kādus minējumus par to, kāds varētu būt gaidāmais airBaltic IPO.
Air Astana IPO rezultātā piesaistīja starp 350 un 370 milj. ASV dolāru, ziņo Reuters, nodrošinot uzņēmumam tirgus kapitalizāciju aptuveni 847 milj. ASV dolāru apmērā.
Latvijas lidsabiedrībai airBaltic gatavojoties publiskot 2023. gada finanšu rezultātus, sākotnējie dati liecina par pārliecinošu ieņēmumu prognozi aizvadītajam gadam. Pēc rekordaugstajiem ieņēmumiem pirmajā pusgadā un stabiliem finanšu rezultātiem trešajā ceturksnī airBaltic turpina demonstrēt pozitīvu darbību un uzņēmējdarbības rādītājus. Neauditētie provizoriskie dati liecina, ka kopējie pagājušā gada ieņēmumi sasniegs 668 milj. eiro, kas ir par 34% vairāk nekā gadu iepriekš.
Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO), ja process virzīsies sekmīgi, varētu notikt 2024.gada otrajā pusē vai gada beigās, intervijā aģentūrai LETA prognozējis satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.