Colgate-Palmolive peļņa 2023. gadā pieauga par 30%
ASV patēriņa preču ražošanas gigants Colgate-Palmolive 2023. gadā saņēma 19.46 mljrd. ASV dolāru, pārdošanas ieņēmumi palielinājās par 8.5%, salīdzinot ar 2022. gadu, savukārt tīrā peļņa pieauga par 30%, sasniedzot 2.3 mljrd. ASV dolāru.
Jaunās nedēļas sākums tirgos iezīmē stabilas cerības uz ASV Federālās rezervju sistēmas lēmumu paaugstināt procentu likmes. Šonedēļ gaidāmi vairāku S&P 500 uzņēmumu 1. ceturkšņa rezultāti.
Ja pirms nedēļas ieskatījos cikliskāku ASV uzņēmumu - plaša patēriņa preču un pakalpojumu - akciju sektorā, tad tagad gluži vai rokas niez apskatīties uz kaut ko pretēju. Šajā ziņā visai ātri manu, ka daļēji tāds kā nosacīts pretpols Consumer Discretionary sektoram ir Consumer Satples sektors.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.