IPO tirgus uzrāda dzīvības pazīmes, neskatoties uz bailēm no recesijas
Sākotnējā publiskā piedāvājuma jeb IPO tirgus uzrāda dzīvības pazīmes, jo akciju tirgu atveseļošanās ir mudinājusi uzņēmumus pārbaudīt investoru apetīti pēc jaunumiem biržā. Tomēr to noteikti nevar saukt par pilnīgu atveseļošanos.
Saskaņā ar Bloomberg apkopotajiem datiem, investori martā un aprīlī piedalījās IPO 25 mljrd. dolāru vērtībā. Tas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā naudas apjoms, kas tika ieguldīts IPO janvārī un februārī, kad kotēšana praktiski apstājās.
Tirdzniecības start-up uzņēmums Grab2Go, kuram jau pagājušajā gadā bija plāni kotēties biržā, drīzumā varētu sākt organizēt savu IPO un kotēt savas akcijas biržā.
Ja japāņi kaut ko dara, viņi to dara pamatīgi. Tā tas bija arī ar burbuli 80.gadu beigās, ar kuru Japānas akciju vērtība pieauga līdz 40% no pasaules akciju tirgiem – neviens cits nav spējis uzpūst tik lielu burbuli. Un šī burbuļa sprādziena ietekme pastāv vēl šodien.
Honkongas biržā pērn bijis zemākais jauno uzņēmumu skaits beidzamo vairāk nekā desmit gadu laikā, liecina ceturtdien publiskotie dati. Pilsēta joprojām cīnās par izkļūšanu no pandēmijas izolācijas un tai trūkst impulsa ekonomikas atveseļošanai.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.