Analīze: Tesla Ķīnā varētu uzvarēt elektrisko transportlīdzekļu cenu cīņā, bet zaudēt karu
Samazinātās cenas ir palielinājušas Tesla pārdošanas apjomu Ķīnā, taču analītiķi un pat fani brīdina, ka ASV autoražotājam ir jāuzlabo sava ilgtermiņa spēle, lai izvairītos no "aizrīšanās" ar strauji mainīgo konkurentu putekļiem.
Tesla janvāra cenu samazinājumi Ķīnā palielināja transportlīdzekļu piegādes par 18% salīdzinājumā ar decembri. Analītiķi saka, ka Tesla lielās peļņas normas ir radījušas tai iespēju uzsākt cenu karu ar konkurentiem Ķīnā un ārpus tās, vēsta Reuters.
ASV elektroautomobiļu ražošanas uzņēmums Tesla pērn ceturtajā ceturksnī strādājis ar 3.7 mljrd. dolāru peļņu, kas ir visu laiku augstākais līmenis kompānijas vēsturē šim periodam, teikts trešdien publiskotajā paziņojumā. Peļņa pagājušajā ceturksnī gada griezumā pieaugusi par 59%. Peļņas kāpumu veicinājis spēcīgais pieprasījums pasaulē pēc elektriskajiem automobiļiem.
Pagājušā gada 4. ceturksnī Teslas peļņa par akciju sasniedza 1.19 dolārus, pārspējot analītiķu prognozes par septiņiem centiem. Tajā pašā laikā uzņēmums solīja beidzot piegādāt Cybertruck.
2022. gada elektrisko transportlīdzekļu (EV) pārdošanas apjoma priekšgalā ASV atkal izvīrzījas Tesla. Lai gan uzņēmuma tirgus daļa ir samazinājusies, tas tomēr pārliecinoši dominē.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.