• OMX Baltic−0,35%296,54
  • OMX Riga0,65%930,49
  • OMX Tallinn0,28%1 954,45
  • OMX Vilnius0,2%1 288,21
  • S&P 5000,00%6 829,37
  • DOW 300,00%47 474,46
  • Nasdaq 0,59%23 413,67
  • FTSE 100−0,16%9 686,66
  • Nikkei 2251,14%49 864,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%90,65
  • OMX Baltic−0,35%296,54
  • OMX Riga0,65%930,49
  • OMX Tallinn0,28%1 954,45
  • OMX Vilnius0,2%1 288,21
  • S&P 5000,00%6 829,37
  • DOW 300,00%47 474,46
  • Nasdaq 0,59%23 413,67
  • FTSE 100−0,16%9 686,66
  • Nikkei 2251,14%49 864,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%90,65
  • 06.07.22, 13:03

Tallinas ostas kravu apjoms samazinājies par 20%

Tallinas osta otrajā ceturksnī ievērojami palielinājusi pasažieru skaitu, taču tas vēl ir pusceļš, lai sasniegtu pirmspandēmijas līmeni.
Tallinna Sadam valdes priekšsēdētājs Valdo Kalms
  • Tallinna Sadam valdes priekšsēdētājs Valdo Kalms
  • Foto: Liis Treimann
Valsts un biržas uzņēmums Tallinna Sadam šodien publiskojis savu otrā ceturkšņa pārskatu, kas liecina, ka pasažieru skaits pieaudzis par 218%, salīdzinot ar pagājušā gada otro ceturksni. Populārākais maršruts bija Tallina – Helsinki, kas pārvadāja 1.65 milj. pasažieru, kas ir par 203% vairāk nekā pērn šajā ceturksnī.
Kravu plūsmas saruka par 20.7% no 59 milj. tonnām līdz 4.7 milj. tonnām, un lielākais kritums bija beramkravu apjomam, kas kritās par 55%. Savukārt no tirdzniecības plūsmām lielākais pieaugums bija jauktajām precēm, kuras pieauga par 79.1%.
Tomēr līdz pirmspandēmijas līmenim vēl tāls ceļš ejams, 2019. gada otrajā ceturksnī Tallinas ostā apkalpoja 2.9 milj. pasažieru, kas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā šogad. Tomēr kravu pārvadājumu apjomi ir lielāki nekā pirms pandēmijas, kad tika pārvadāti 5.3 milj. tonnu.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Kā stāsta Tallinna Sadam valdes priekšsēdētājs Valdo Kalms (Valdo Kalm), vasaras sākums un atvaļinājumu periods nogādāja daudz pasažieru no tuvējām valstīm, īpaši maršrutā Tallina – Helsinki, kur pasažieru skaits pieaudzis vairāk nekā 1.5 reizes. “Arī Zviedrijas maršruta pieprasījums paaugstinās, un Tallinā ierodas arvien vairāk kruīza kuģu. Šodien mums ir izdevies atgūt līdz 65% pasažieru pieprasījumu salīdzinājumā ar pirmspandēmijas laiku, un pieauguma tendence turpinās,” skaidroja Kalms.
Notikušas izmaiņas kravu apjomu struktūras ziņā – lejamkravu vietā par lielāko kravu grupu kļuvis ritošais sastāvs, kura pieauguma tendence turpinās. Lejamkravu kritumu galvenokārt izraisīja sankciju piemērošana Baltkrievijas naftas produktiem kopš marta, un februārī sākās Krievijas un Ukrainas karš. Beramkravu kritumu noteica būtisks mēslojuma pārkraušanas apjomu samazinājums Krievijas operatoram noteikto sankciju dēļ.

Saistītie raksti

Biržas jaunumi
  • 10.01.22, 23:05
Jaunais Tallinas ostas finanšu direktors būs no RKAS
Par jauno Tallinas ostas valdes locekli un finanšu direktoru kļūs Andrus Ait, kura pilnvaru termiņš ir pieci gadi.
Biržas jaunumi
  • 11.11.21, 12:24
Tallinas ostas rezultāti vājāki nekā pērn
Tallinas osta (Tallinna Sadam) kopš gada sākuma ir zaudējusi pārdošanas ieņēmumus, EBITDA un peļņu, liecina uzņēmuma 9 mēnešu rezultāti.
Biržas jaunumi
  • 30.11.21, 11:08
Tallinas ostas komercdirektors iegādājās akcijas par 10 000 eiro
Tallinas ostas (Tallinna Sadam) valdes loceklis un komercdirektors Marguss Vihmans pagājušajā nedēļā iegādājies Tallinas ostas akcijas par vairāk nekā 10 000 eiro, liecina Igaunijas Finanšu uzraudzības iestādes dati.
Satura mārketings
  • 07.11.25, 15:14
Obligāciju un aizdevumu platformu salīdzinājums
Pēdējos gados obligāciju investīcijas ir kļuvušas par arvien populārāku un plaši atzītu finansējuma piesaistes veidu Baltijas valstīs. Šis finansēšanas instruments ir pierādījis sevi kā efektīvu metodi, kā atbalstīt salīdzinoši lielus uzņēmumus, kas šo kapitālu izmanto savas izaugsmes finansēšanai. Latvijā obligācijas ir emitējuši, piemēram, tādi pazīstami uzņēmumi kā Mapon, Grenardi un AirBaltic.
Atpakaļ uz Investoru Kluba sākumlapu