• OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 12.09.24, 07:34

Tirgus Eiropas autoražotājiem vairs netic

Ļoti grūts periods šis gads ir Eiropas līdzšinējo vietējas industrijas flagmaņu – autoražotāju – akciju investoriem. Eiropas ekonomikai arvien augot gausi un tās varēšanai daudzmaz jēdzīgi konkurēt esot ierobežotai arī pārskatāmā termiņā, plaukst pietiekami nopietni jautājumi par tālāku spēkratu ražošanu te uz vietas.
Grūti pateikt, kāda Eiropa varētu izskatīties bez savas autoražošanas nozares. Patiesā ietekme pat īsti nav aptverama, lai gan aptuveni iezīmējas milzīgu pārmaiņu apmērs.
  • Grūti pateikt, kāda Eiropa varētu izskatīties bez savas autoražošanas nozares. Patiesā ietekme pat īsti nav aptverama, lai gan aptuveni iezīmējas milzīgu pārmaiņu apmērs.
  • Foto: Scanpix
Katrā ziņā investoru ticība vecā kontinenta kādreiz dominējošiem šiem ražotājiem rūk. Acīs sevišķi ieduras Vācijas šīs jomas pārstāvju akciju nesenais veikums. Volkswagen akcijas vērtība kopš šā gada sākuma saplakusi jau vairāk nekā par 20%. Vēl pat vairāk – par 31% - rukusi Bayerische Motoren Werke (BMW) akcijas cena. Nupat svaigākā BMW akciju gāšanas bija saistīta ar uzņēmuma paziņojumu par pieaugošajām izmaksām, kas savukārt seko problēmām ar BMW Continental bremzēšanas sistēmas darbību. Tiek klāstīts, ka BMW šo tehnisko ķibeļu skartās aptuveni 1.5 milj. automašīnas joprojām esot drošas, lai arī autovadītājiem, iespējams, nākšoties spēcīgāk spiest bremžu pedāli. Tāpat tik efektīvi, kā to gribētos, varot nestrādāt bremzēšanas palīdzības sistēmas. Katrā ziņā tas ir pieprasījis uzņēmuma spēkratu atsaukšanu. Tā rezultātā BMW vadība jau norādījusi, ka būtiski mazāka būs uzņēmuma peļņa.

Saistītie raksti

Satura mārketings
  • 05.06.25, 00:45
Nākamās paaudzes pensija: kāpēc mīti jākliedē un uzkrājumi jāveido jau šodien
Pensiju temats daudziem ir skaudrs, turklāt jaunāka gadagājuma cilvēkiem – maz aktuāls un šķietami sarežģīts. Drūmā aina ar Latvijas iedzīvotāju (ne)krāšanas paradumiem, sabiedrības novecošanu un faktu, ka šobrīd trešdaļa Baltijas pensionāru ir pakļauti nabadzības riskam, ir jāmaina, taču tas prasa arī katra nākotnes pensionāra iesaisti un rīcību jau šodien. Nereti paradumu maiņai ceļā stājas pašu aizspriedumi un dažādi mīti. Bet vai tajos ir arī kāds patiesības grauds?
Atpakaļ uz Investoru Kluba sākumlapu