Kas notiks tālāk ar Microsoft Activision darījumu pēc Lielbritānijas aizlieguma?
Lielbritānijas Konkurences un tirgus iestāde (CMA) pagājušajā nedēļā bloķēja Microsoft 69 mljrd. dolāru vērto Call of Duty ražotāja Activision Blizzard iegādi, jo darījums varētu kavēt konkurenci mākoņspēļu tirgū.
Spriedums izraisīja šoku pēc tam, kad regulators jau bija atrisinājis savas bažas par konsoļu tirgu — nozari, kurā dominē Sony PlayStation un Microsoft Xbox, vēsta Reuters.
Japānas pretmonopola uzraudzības iestāde otrdien paziņoja, ka neuzskata Microsoft un Activision Blizzard apvienošanos par draudu konkurencei, tādā veidā palīdzot atbrīvot ceļu 69. mljrd. dolāru darījuma īstenošanai, vēsta Reuters.
Microsoft 69 mljrd. dolāru vērtā Activision Blizzard iegāde, šķiet, ir soli tuvāk tam, lai kļūtu par realitāti. Reuters norāda, ka Eiropas Komisija, visticamāk, apstiprinās darījumu pēc tam, kad Microsoft piekāpsies gan Nvidia, gan Nintendo.
Microsoft prezidents Breds Smits (Brad Smith) šodien slēgtā uzklausīšanā mēģinās pārliecināt ES pretmonopola regulatorus, ka ASV programmatūras giganta 69 mljrd. dolāru piedāvājums par Call of Duty ražotāju Activision Blizzard veicinās konkurenci.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.