Dārgāks Pepsi veikalā = lielākas dividendes investoriem
PepsiCo, viens no diviem pasaules vadošajiem bezalkoholisko dzērienu ražotājiem, pagājušajā gadā paaugstināja savu produktu cenu tādā mērā, ka tas radīja iespēju arī palielināt dividendes.
PepsiCo pagājušajā gadā paaugstināja cenas vairākos piegājienos, kopumā vidēji sasniedzot 15% palielinājumu Pamatojoties uz vakar publicēto gada pārskatu, uzņēmuma apgrozījums līdz ar to pieauga par 11%.
ASV uzņēmums PepsiCo vien tagad – septembrī – ir apturējis dzērienu Pepsi, 7UO un Mountain Dew ražošanu Krievijā, lai gan jau pirms gandrīz pusgada tika paziņots, ka tas tiks darīts, vēsta Reuters.
PepsiCo akciju cena kopš gada sākuma ir kritusies tikai par 0.6%. Ja citos apstākļos tas sagādātu vilšanos, skatoties uz kopējo tirgu kritumu šajā periodā un to, ka, piemēram, S&P 500 ir zaudējis vairāk nekā 16% un Nasdaq indekss vairāk nekā 25% no savas vērtības, tas ir pat ievērojams rezultāts.
Investīciju pasaulē bieži dzirdētais teiciens — “neliec visas olas vienā grozā” — trāpīgi raksturo vienu no ieguldīšanas pamatprincipiem: nepieciešamību diversificēt ieguldījumus. Tā nav tikai teorija — diversifikācija gadu gaitā ir pierādījusi sevi kā efektīvu rīcību praksē. Tā var palīdzēt pasargāt kapitālu finanšu tirgu svārstību laikā un vienlaikus piedāvā iespēju optimizēt peļņu ilgtermiņā. Viens no nesenākajiem piemēriem tam ir pēdējo mēnešu tirgus svārstības — kamēr ASV uzņēmumu akciju vērtība kritās, citos reģionos tika novērots kāpums.